You are currently browsing the daily archive for 8 czerwca 2014.

W listopadzie ubiegłego roku jedna z moich irlandzkich koleżanek zaprosiła mnie do klubu czytelniczego. Propozycja była niezwykle kusząca. Po pierwsze, co miesiąc wolny wieczór na spotkanie literackie. Po drugie, w miłym, damskim towarzystwie. Po trzecie przy lampce dobrego wina.

Klub czytelniczy wiąże się ze zobowiązaniem do przeczytania jednej na miesiąc, wspólnie wybranej książki. Jest nas siedem i każda z nas, raz na siedem miesięcy, organizuje spotkanie w domowym zaciszu. Na mnie wypadło w maju. I wtedy omawiałyśmy powieść francuskiego pisarza Pascala Garnier „How’s the Pain?”  (polski tytuł: „Jak się ma twój ból?”). Ponieważ ja organizowałam majowy book club, do mnie należało również przygotowanie listy książek, z której wybrałyśmy jedną do przeczytania na czerwiec. Zdecydowałyśmy się na „City of Bohane” Kevina Barry. Spotkanie już wkrótce!

Dzięki dyskusjom nad lekturami, odkryłam w każdej książce o wiele więcej, niż podczas czytania dla samej siebie. Zdaża się, że ta sama książka jednej osobie podoba się tak bardzo, że jest gotowa ponownie do niej zajrzeć, podczas gdy ktoś inny, nie jest w stanie doczytać jej do końca. I fascynujące jest zebranie tych wszystkich opinii podczas jednego wieczoru:-)))

Enter your email address to follow this blog and receive notifications of new posts by email.

Dołącz do 32 subskrybenta
Czerwiec 2014
Pon W Śr Czw Pt S N
 1
2345678
9101112131415
16171819202122
23242526272829
30  

Blog Stats

  • 48 496 hits